Universiteitsbestuur stapt over op hybride auto

De laadpaal voor een hybride auto is klaar voor gebruik

Het universiteitsbestuur zal zich binnenkort laten rondrijden in hybride auto. Door gebruik te maken van een dergelijke wagen wil het CvB het duurzame karakter van de UU onderstrepen.

Het leasecontract van één van de huidige Volvo’s loopt binnenkort af. Deze luxe wagen rijdt op diesel. Het College van Bestuur stapt over op een schoner model. Waarschijnlijk wordt het een hybride die deels op elektriciteit en deels op benzine rijdt. Met dat type auto kan binnen de gemeente volledig op de elektrische accu worden gereden. Hoewel de nieuwe bolide (merk en type is nog onbekend) nog niet is gearriveerd, is de laadpaal op het Leuvenplein klaar voor gebruik.

Wanneer ook het leasecontract van de andere auto afloopt, wordt ook deze door een schoner model vervangen.

Tags: dienstauto