Update Nijmeegse student komt om in lawine, twee vermisten

Drie Nederlandse studenten zijn dinsdag tijdens een wintersportvakantie bedolven onder een lawine in de Franse Alpen. Twee van hen kwamen om, het derde slachtoffer wordt nog steeds vermist. Vandaag zullen reddingswerkers verder zoeken naar de nog vermiste Nederlandse student.

Het drietal maakte deel uit van een groep van twintig studenten van de christelijke studentenvereniging NSN uit Nijmegen, die een klein weekje op wintersport waren. Dit meldt de Gelderlander.

De drie studenten waren buiten de piste aan het snowboarden in een bijzonder gevaarlijk gebied in de omgeving van Grenoble, dat bekend staat om het lawinegevaar.

Er is laat alarm geslagen, waardoor het lichaam van de 22-jarige snowboarder dinsdagavond pas werd gevonden. Naar de andere twee studenten van 21 en 25 jaar wordt nog gezocht. Inmiddels is woensdagmiddag ook een tweede stoffelijk overschot gevonden. Vandaag zullen reddingswerkers in de Franse Alpen verder zoeken naar de nog vermiste Nederlandse student.