Utrechtse UUMUN sleept in Cambridge meeste prijzen in de wacht

De delegatie van Utrecht University Model United Nations (UUMUN) heeft in Cambridge eind november acht prijzen binnengehaald en was daarmee het team met de meeste onderscheidingen.

Jaarlijks vindt de Cambridge University International Model United Nations (CUIMUN) plaats. Hieraan doen zo'n 400 studenten mee met delegaties vanuit de hele wereld. Zij krijgen een of meerdere landen toegewezen en moeten namens die landen deelnemen aan Verenigde Naties-debatten in commissies over actuele thema’s. De 17 leden van UUMUN mochten dit jaar optreden namens Nigeria, El Salvador, Congo en Syrië.

Onderwerpen die dit jaar aan bod kwamen gingen onder meer over genetisch gemanipuleerde organismen, internationale regelgeving met betrekking tot ruimteafval en, jihadisme in Afrika en de Russische machtspolitiek.

De Utrechtse delegatie was dit jaar goed op dreef. Maar liefst acht van de deelnemers kreeg een individuele onderscheiding. Dat waren Ceylan Isitman, Ruurd Zanting, Nadia van de Ven, Diederik Stadig, Narcisse Ndeke ,Annemieke de Nijs, Marc van Moorsel en Olivier Schmidt.

Het was voor de Utrechtse delegatie al het derde jaar op rij dat ze als beste team uit de bus kwamen.