UU blijft populairste universiteit om te werken

Hoogopgeleide werknemers tot 45 jaar werken liever bij de Universiteit Utrecht dan bij een andere universiteit. Dat blijkt uit het jaarlijkse Intermediair Imago Onderzoek.

Ook het UMC Utrecht is een gewilde plek om te werken. Het ziekenhuis is populairder dan academische ziekenhuizen in de rest van het land.

In totaal werden 3892 mensen met een hbo- of wo-achtergrond ondervraagd voor het Intermediar-onderzoek. Zij moesten drie bedrijven of organisaties noemen waar zij het liefst zouden willen werken.

De populairste werkgever is de Rabobank. In de non-profitsector werken hoogopgeleiden het liefst voor  een instelling van de Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ). Het UMC Utrecht staat op plek 22, de Universiteit Utrecht op plaats 31. Vorig jaar stond de UU nog op de 28ste positie.

De gehele lijst staat op de site van Intermediar.