UU-medewerkers gewaarschuwd voor Internet Explorer

Op alle computerwerkplekken van de universiteit is vandaag Firefox geïnstalleerd. In verband met een beveiligingslek in Internet Explorer wordt geadviseerd om deze browser te gebruiken.

Om 12.00 uur is op alle werkplekken voor medewerkers en studenten (in onder meer de UB) Firefox geïnstalleerd. De universiteit adviseert om in ieder geval voor externe websites (niet in het uu.nl-domein) Firefox te gebruiken, omdat door een beveiligingslek in Internet Explorer hackers op afstand de controle van de pc kunnen overnemen.

Medewerkers van de universitaire bestuursdienst zijn gemaild met deze informatie, en de informatie is ook doorgestuurd naar contactpersonen in andere faculteiten en diensten.

Microsoft meldt dat het beveiligingslek in Internet Explorer vrijdag wordt gerepareerd. Als die update beschikbaar is, dan zal de universiteit die zo snel mogelijk uitvoeren, meldt een medewerker van het ICT Service Centrum.

Ook de Rijksuniversiteit Groningen, de UvA en HvA adviseren het gebruik van een andere browser.

Tags: ict | solis-id | security