UU sleept Delta Lloyd voor de rechter

De Universiteit Utrecht, het Deventer Ziekenhuis en supermarktketen Dirk van den Broek hebben gezamenlijk hun arbeidsongeschiktheidsverzekeraar Delta Lloyd voor de rechter gesleept. Ze zijn het niet eens met een premieverhoging.

Door de premieverhoging gaan de verzekerden miljoenen euro's meer betalen. In het geval van de Universiteit Utrecht gaat de premie omhoog van 400.000 naar 1.080.000 euro. De kosten voor Dirk van den Broek stijgen zelfs met meer dan 2 miljoen euro.

Dinsdag berichtte de Telegraaf over het premieconflict. Vandaag diende het kort geding.

De Universiteit Utrecht, het Deventer Ziekenhuis en Dirk van den Broek willen dat de premieverhoging van tafel gaat. Volgens de partijen is er geen dringende reden voor Delta Lloyd om de premies zo enorm te verhogen, gezien het feit dat de verzekeraar vorig jaar een winst ruim 400 miljoen euro maakte. Ook de wijze waarop Delta Lloyd de premieverhoging wil doorvoeren is volgens hen onterecht.

Het is nog niet duidelijk wanneer de rechter uitspraak doet.