UU-student staat al twee weken droog voor Ik Pas

Matthijs zit aan de cola, terwijl zijn vrienden een lekker biertje drinken.

Twee weken zonder alcohol. Wat doet dat met je? TFT-student Matthijs denkt beter te slapen, maar hoe vergaat het de Utrechtse wethouder Everhardt die net als Matthijs even niet meer drinkt?

Matthijs Meulblok, UU-student Theater-, Film- en Televisiewetenschap én freelancer voor DUB, is de weddenschap aangegaan: sinds 1 maart drinkt hij geen druppel alcohol meer in het kader van de uitdaging Ik Pas. De challenge duurt dertig dagen en hij zit dus op de helft.

Hij gaat in gesprek met de Utrechtse wethouder Victor Everhardt die onder meer volksgezondheid in zijn portefeuille heeft. In Utrecht zijn de zwaarste drinkers student, zo bleek onlangs uit de gezondheidsmonitor van Utrecht. Hoeveel dronk hij eigenlijk toen hij student was?

Tags: alcohol