UVSV moet lustrumfeesten vroeger laten eindigen

UVSV heeft een vergunning gekregen om een tiendaags lustrumfeest aan de Ravellaan te organiseren, ondanks protesten van omwonenden. De studentenvereniging moet wel een aantal feesten vroeger laten eindigen.

Als het aan de omwonenden had gelegen, was er überhaupt geen vergunning gegeven voor de lustrumtiendaagse die van 12 tot en met 21 juli plaatsvindt in een voormalig schoolgebouw aan de Ravellaan. In verschillende media en via de Wijkraad West lieten de bewoners de afgelopen tijd weten geen zin te hebben een meerdaags feest in hun straat.

Toch gaf het gemeentebestuur deze week een vergunning af voor het feest. Maar wel “onder strenge voorwaarden” om mogelijke overlast voor omwonenden tot een minimum te beperken.

Besloten is dat het aantal late feestavonden van zes naar drie gaat. Naast de drie late avonden, die tot 04:00 of 05:00 uur duren, mag UVSV nog twee avonden tot 02:00 uur doorfeesten.

Daarnaast worden maatregelen genomen om eventuele geluidsoverlast door muziek en feestgangers te voorkomen. De UVSV moet geluidsisolatie aanbrengen in het pand en zorgen voor een begrenzer op de muziekinstallatie. Afgesproken is dat de entree van het pand aan de achterzijde is en dat er beveiligers worden ingehuurd. Buiten roken is niet toegestaan, binnen worden rookruimtes gecreëerd.

UVSV is blij dat het lustrumfeest toch door kan gaan. "We zijn heel tevreden. De gemeente heeft het besluit ook in overleg met ons genomen", zegt Judith Koster van de lustrumcommissie van UVSV. "Het programma kan ook gewoon doorgaan zoals we dat al wilden, dus dat is mooi."

Als teken van goede wil organiseerde UVSV een barbecue voor omwonenden om hen uit te leggen wat de plannen precies inhielden. Koster: "Een aantal buurtbewoners was wat huiverig. Het was fijn om te zien dat die mensen met een goed gevoel naar huis gingen, nadat we een goed gesprek hadden gehad." De omwonenden zijn door UVSV uitgenodigd om de feestlocatie te komen bezichtigen en ook zijn zij welkom op het lustrumfeest zelf.

De dames van UVSV vieren met het lustrum het 115-jarig bestaan van hun vereniging. Op 26 februari maakte UVSV de lustrumlocatie bekend in onderstaand filmpje.