Van Rooy ruimt puin in Roermond

Yvonne van Rooy gaat proberen een oplossing te vinden voor de bestuurscrisis in Roermond. De scheidend UU-voorzitter is aangesteld als informateur in de Limburgse gemeente, zo meldt de NOS.

Roermond zit zonder gemeentebestuur nadat alle VVD-wethouders opstapten uit solidariteit met hun collega Jos van Rey. Van Rey wordt beschuldigd van corruptie en zou een kandidaat voor de burgemeesterspost van Roermond hebben voorzien van informatie over de sollicitatieprocedure.

Yvonne van Rooy nam afgelopen september afscheid als collegevoorzitter van de UU, maar is formeel nog tot het einde van dit jaar aan de universiteit verbonden. Volgens de NOS begint ze volgende week aan haar bemiddelingsoperatie in Roermond.