Vanavond op tv: ‘Dr. Pol goes UU’

Jan-Harm Pol was in de jaren zestig student aan de Utrechtse faculteit Diergeneeskunde, toen nog aan de Veeartsenijstraat aan het einde van de Biltstraat. Tijdens zijn bezoek eind september kreeg hij te horen hoe het er tegenwoordig in Utrecht aan toegaat.

Zo keek hij mee bij een maagoperatie en bij een college over vruchtbaarheid van masterstudenten Landbouwhuisdieren. Tenslotte konden studenten tijdens een 'Ask dr. Pol'-sessie vragen stellen. “Be confident en gebruik je boerenverstand”, was destijds de levensles die hij meegaf aan de studenten.

In de uitzending ‘Dr. Pol goes Dutch’ (vanavond om 22.00 uur bij National Geographic) wordt teruggeblikt op de ervaringen van de dierenarts tijdens zijn verblijf in Nederland. Behalve de Utrechtse veterinairen, bezocht Pol ook zijn Drentse geboortedorp en een Friese paardenshow. Verder was hij het stralende middelpunt van een familiereünie.