Veritas steunt met benefietconcert Favela Games

Studentenvereniging Veritas heeft tijdens een benefietfestival in het Lepelenburg vorig weekend geld opgehaald voor een sporthal waar jongeren uit de Brazilliaanse favela's kunnen sporten.

Het jaarlijkse feest begon met een Benefietloop langs de singel, daarna traden bandjes op, hield de burgemeester een toespraak en konden kinderen gebruik maken van een springkussen en een trampoline.

“Wij zetten dit benefiet op voor iedereen in Utrecht”, vertelt Lorena Verschoor van Veritas. “De hele buurt is welkom voor een gezellig middag en avond. Daarnaast steunen we een goed doel.”

Dit keer was het goede doel gekoppeld aan de Olympische Spelen die deze zomer in Rio de Janeiro plaatsvindt. De Nederlandse stichting Help mij leven heeft een project opgezet onder de naam Favela Games. Het idee is sportactiviteiten te realiseren voor kinderen in favela’s, de achterbuurten van Rio. ”Met ons benefietfeest gaan we bijdragen aan een sporthal voor deze kinderen.”

Het is nog niet helemaal duidelijk hoe hoog de opbrengst zal zijn. Lorena verwacht uiteindelijk een bedrag tussen de 3000 en 4000 euro. Het geld werd binnengehaald door enkele activiteiten van deze middag. Populair binnen de vereniging waren de loterij en de speciale kalender waarop leden van de vereniging op een bijzondere locatie zijn gefotografeerd. Daarnaast kwam er geld binnen via de Benefietloop en uit de opbrengst van de drank.