Veterinairen gaan los tijdens DSK-lustrum

Foto: Lustrumcommissie DSK.

Een speciale lustrumcamping, paardenraces op de Maliebaan en een verrassingsfeest met strippers: de Diergeneeskundige Studenten Kring (DSK) haalt alles uit de kast om het tachtigjarige bestaan te vieren.

De feestelijkheden beginnen woensdagavond met een ‘Ice Party’ in een speciale lustrumtent bij het gebouw van Landbouwhuisdieren aan de Yalelaan. Bezoekers moeten naar binnen door een bewegende haaienbek (zie foto boven). “Het thema dit jaar is vlijmscherp en het lustrumdier dit keer is een haai, dus vandaar de haai”, vertelt Karin Sanders van de lustrumcommissie.

Donderdag wordt in de Domkerk het lustrum officieel geopend met onder meer een conference van Peter Heerschop. ’s Avonds volgt wederom een feest rondom het thema piraten.

Bezoekers van het lustrum kunnen kamperen op lustrumcamping “De Wiebelweide” in het weiland achter de Diergeneeskunde-faculteit. Op woensdagmiddag waren er circa 50 inschrijvingen voor de camping. “De camping is vooral belangrijk voor eerstejaars die nog geen kamer hebben”, vertelt Karin Sanders van DSK.

Vrijdag staat in het teken van workshops en het naspelen van tv-spelletjes zoals Expeditie Robinson en Wie ben ik?. De middag wordt afgesloten met het naspelen van Ter land, ter zee en in de lucht, waarvoor een heuse tobbedansbaan is gebouwd achter het Androclusgebouw. ’s Avonds krijgen de mannelijke diergeneeskundigen een vrouwelijke stripper voor de kiezen, en krijgen de vrouwen een man die uit de kleren gaat.

Zaterdag staat overdag in het teken van een draverij op de Maliebaan. ’s Avonds stappen de DSK’er op een partyboot die ze naar Rotterdam vaart en weer terug. Meer informatie over de lustrumactiviteiten staat op lustrumdsk.nl.

Het lustrumlied van DSK klinkt als volgt: