Wereldrecordpoging opdrukken tijdens de UIT

Woensdagmiddag wordt in De Uithof een poging gedaan om het wereldrecord opdrukken te verbeteren. Hiervoor zijn minstens 353 mensen nodig die een minuut lang opdrukken.

Locatie van de wereldrecordpoging: het hockeyveld van sportcentrum Olympos in De Uithof. Daar vindt woensdagmiddag het zogeheten Student Event plaats, een programmaonderdeel van de Utrechtse Introductietijd (UIT) waarin studentenorganisaties zich presenteren aan de nieuwe studenten.

Om in het Guinness Book of Records te komen moeten minstens 353 mensen zich gelijktijdig één minuut opdrukken. Het huidige record stamt uit 2012. Toen drukten 352 in Mexico City zich een minuut lang op.

Eind mei werd in De Uithof al een poging gedaan om het wereldrecord opdrukken te verbeteren. Op dat evenement kwamen te weinig mensen af voor een recordpoging. Toen is besloten een nieuwe poging te wagen tijdens de UIT.

Organisator van de wereldrecordpoging is de Sportraad Utrecht, de belangenvereniging voor Utrechtse studentensporters. Onder de opdrukkers wordt een jaar lang gratis sporten op Sportcentrum Olympos verloot.