Wielerronde naar De Uithof, RTL naar Mariaplaats

Wilfred Genee presenteert deze zomer een dagelijkse talkshow over de Tour de France vanaf de Mariaplaats

Goed nieuws voor wielerfans. De Ronde van Midden-Nederland komt op 1 september naar De Uithof. En het RTL-programma Tour du Jour met Wilfred Genee staat deze zomer op de Mariaplaats.

De start en finish van de Ronde van Midden-Nederland vindt dit jaar voor het eerst plaats in De Uithof. De internationale wielerklassieker voor profwielrenners is één van de grootste wielerevenementen in Nederland.

Het UMC Utrecht en de Universiteit Utrecht, partners in het samenwerkingsverband Utrecht Science Park, willen dat wielerwedstrijd ook de komende jaren in De Uithof begint en eindigt. De bedoeling is dat andere organisaties op en rondom het Science Park zich gaan aansluiten. Afgelopen vrijdag werd een samenwerkingsovereenkomst getekend in de Daktuin op parkeergarage naast de Universiteitsbibliotheek.

Op de dag dat de Ronde van Midden-Nederland wordt verreden, kunnen studenten en medewerkers zelf op de fiets klimmen voor een toerversie van het evenement. Ook zal er een landelijke wielwedstrijd voor de jeugd worden afgewerkt.

Utrechtse liefhebbers van de wielersport komen deze zomer al eerder aan hun trekken. Het dagelijkse RTL-programma over de Tour de France wordt dit jaar uitgezonden vanaf de Mariaplaats. Presentator Wilfred Genee ontvangt daar vanaf 28 juni dagelijks bekende oud-wielrenners en BN’ers die iets met hard fietsen hebben.

RTL liet aan het AD weten dat voor Utrecht is gekozen vanwege de ambities van de stad om de Tourstart van 2015 of 2016 naar de Domstad te halen.