Woo sluit deuren na incident

Studentendiscotheek Woolloomooloo gaat voorlopig dicht. Dat laat het Utrechtsch Studenten Corps, de eigenaar van de horecagelegenheid, op zijn website weten.

De studentenvereniging neemt deze beslissing na een incident dit weekeinde waarbij een 19-jarige man uit Bunnik gewond raakte. Ook kwamen enkele bezoekers in de verdrukking tijdens chaotische taferelen bij de ingang aan het Janskerkhof.

In eerdere berichtgeving op DUB zei de woordvoerder van het USC Edzard Scherpbier maandag dat eerstejaars de geliefde feestlocatie tijdens de UIT-week gewoon zouden kunnen bezoeken.

In de loop van de dag is de vereniging tot de conclusie gekomen dat dit toch niet verstandig is, laat Scherpbier DUB maandagavond weten. Volgens de woordvoerder wil de vereniging eerst zeker weten dat de veiligheid van bezoekers is gegarandeerd.

Ook in een verklaring op de website zegt het USC in de drukke introductieperiode geen risico´s te willen nemen. Hoelang de Woo gesloten blijft is onduidelijk. Dit zal “tot nader order” het geval zal zijn.

De introductiefestiviteiten van het corps zullen nu plaatsvinden in de sociëteit aan het Janskerkhof.