Zestien jaar voor serieverkrachter

De 52-jarige Nieuwegeiner Gerard T. is vrijdagochtend veroordeeld tot zestien jaar gevangenisstraf. De man stond terecht voor vier verkrachtingen in de omgeving van De Uithof.

Volgens de Utrechtse rechtbank heeft het Openbaar Ministerie voldoende bewijs aangeleverd om de man schuldig te verklaren aan de vier zware zedendelicten.

De Utrechtse serieverkrachter veroorzaakte  tussen 1995 en 2001 veel angst onder studenten en medewerkers van de universiteit. In 2014 werd T. opgepakt na een diefstal van een lokfiets. Zijn dna leverde een match op.

Overigens wordt de serieverkrachter verantwoordelijk gehouden voor een hele reeks aan verkrachtingen, pogingen daartoe en verkrachtingen. Voor de meeste zaken ontbreekt echter bewijs.