Zondag extra studieplekken op Drift 25

Studenten die zich voorbereiden op hun tentamens kunnen aanstaande zondag ook terecht in de onderwijszalen van Drift 25. Afgelopen zondag moesten de twee vestigingen van de UB studenten weigeren.

Als zondag de twee bibliotheken opnieuw vol zitten, kunnen studenten uitwijken naar Drift 25. De faculteit Geesteswetenschappen stelt dat pand tussen 10.00u ’s ochtends en 22.00u ’s avonds open.

Al naar gelang de toestroom zullen onderwijsruimten worden geopend. De faculteit waarschuwt wel dat het gaat om plekken zonder pc en dat de wifi-faciliteiten in het gebouw niet toereikend zijn als iedereen met zijn laptop aan de slag wil.

De toeloop op studieplekken is ongekend deze tentamenperiode. Afgelopen zondag moesten de UB’s in de binnenstad en De Uithof zelfs voor het eerst studenten die overdag kwamen naar huis sturen. De bieb wijst erop dat studenten er ook voor kunnen kiezen ’s avonds naar een van de twee vestigingen te komen. Dan is er wel plek genoeg. De openingstijden zijn tijdens de tentamenperiode op maandag tot en met donderdag en op zondag verruimd tot 1.00u ’s nachts.

Op doordeweekse dagen kan bovendien tussen 8.30u en 17.00u gestudeerd worden in  vier panden aan de Drift en het Janskerk.