Zorgcomplex Tolsteeg wordt studentenhuisvesting

In zorgcentrum Tolsteeg komen vanaf 2015 woningen voor jongeren. Foto: Google Street View.

Studenten trekken vanaf 2015 in het leegkomende zorgcentrum Tolsteeg. De nieuwe bewoners krijgen een rol bij het in stand houden van de voorzieningen voor ouderen in de naastgelegen aanleunwoningen.

In het woonzorgcentrum komen ongeveer 170 woonruimtes voor studenten, starters en jongeren. De planning is dat de eerste jongeren eind 2015 hun intrek kunnen nemen in het wooncomplex. Dinsdag werd de deal beklonken om het complex te transformeren naar jongerenhuisvesting.

STW Nederland tekent samenwerkingsovereenkomst met @PortaalWonen over #jongerenhuisvesting in #zorgcomplex #Tolsteeg. pic.twitter.com/ioJwiou7rY

— STW NL (@STWnl) 26 augustus 2014

Het verzorgingscentrum aan de Saffierlaan komt leeg te staan als gevolg van bezuinigingen in de zorg. De 155 aanleunwoningen van het complex blijven echter wel bewoond.

De ouderen in de aanleunwoningen maken nu nog gebruik van sommige voorzieningen van het zorgcomplex. Plan is om de toekomstige bewoners te laten helpen bij het in stand houden van die voorzieningen. De Utrechtse Internet Courant schrijft dat het gaat om bijvoorbeeld bardiensten draaien in het restaurant of meehelpen met het onderhoud van de tuin.

Nog meer nieuws van het kamerfront: het kantoren- en zorgcomplex ‘De Zusters’ in Kanaleneiland wordt een studenten- en starterscomplex. Het complex van 10.745 m2 ligt aan de Lomanlaan in de wijk Kanaleneiland.