Studenten Diergeneeskunde het meest tevreden

Studenten Diergeneeskunde zijn het meest tevreden over het onderwijs dat ze krijgen in de bachelorfase. Ook Geneeskundestudenten zijn erg positief over hun opleiding.

Het onderwijs in de faculteiten Geesteswetenschappen en REBO (Recht, Economie, Bestuur en Organisatie) wordt het minst beoordeeld in de Nationale Studenten Enquête van 2012. Toch zijn UU-bachelorstudenten in het algemeen relatief positief. De UU krijgt van haar bachelorstudenten gemiddeld 4,06 punten op een schaal van 1 tot 5, landelijk ligt het gemiddelde op 3,99 punten.

Betekenis afkortingen in grafiek:
Bèta = Bètawetenschappen
DGK = Diergeneeskunde
GW = Geesteswetenschappen
GNK = Geneeskunde
GEO = Geowetenschaoppen
REBO = Recht, Economie, Bestuur en Organisatie
SW = Sociale Wetenschappen

Noot: dit zijn de oordelen van bachelorstudenten. Bij masterstudenten valt op dat de tevredenheid van Diergeneeskundestudenten een stuk lager is (3,85 punten), terwijl die van Geneeskundestudenten hoog (4,15 punten) blijft.

Bron: Nationale Studenten Enquête 2012