Helft van de 40.000 meldingen bij FSC Meldpunt gaat om een storing

Body: 

Het reserveren van een zaal, het melden van een kapotte lamp of klagen over stankoverlast. Dat doe je bij het FSC Meldpunt. Het afgelopen jaar kwamen er bijna 40.000 meldingen binnen, waarvan iets minder dan de helft een storing betrof.

Eén centraal punt om alle storingen te melden en ook de zalen te reserveren. Dat is het idee van het FSC Meldpunt. Meestal in de vorm van een formulier of via een telefoontje. De medewerkers spelen het formulier dan door naar de meest relevante afdeling.

Het reserveren van een zaal, het melden van een kapotte lamp of klagen over stankoverlast. Dat doe je bij het FSC Meldpunt. Het afgelopen jaar kwamen er bijna 40.000 meldingen binnen, waarvan iets minder dan de helft een storing betrof.

Eén centraal punt om alle storingen te melden en ook de zalen te reserveren. Dat is het idee van het FSC Meldpunt. Meestal in de vorm van een formulier of via een telefoontje. De medewerkers spelen het formulier dan door naar de meest relevante afdeling.

Je kunt het als bureaucratie zien, een extra stap waar je vroeger rechtstreeks naar de beheerder in het gebouw zou gaan. Zelf zien ze het bij het FSC Meldpunt eerder als een duidelijk meldpunt waar iedereen terecht kan zodat je niet eerst moet zoeken wie de verantwoordelijk voor jouw probleem is. Bovendien ontlasten ze zo ook de mensen die het probleem moeten oplossen. En is er een overzicht van alle binnengekomen meldingen.

In 2010 zijn er twee meldpunten gestart, een in de binnenstad en een voor De Uithof. In 2014 zijn die meldpunten samengevoegd tot het FSC meldpunt.

Gemiddeld handelde de Facilitaire Service Centrum de klachten binnen 35 uur af. Dat is voor docenten die in een collegezaal staan en geconfronteerd worden met niet goed functionerende audiovisuele apparatuur niet prettig. Maar dat hoeft ook niet. In dat geval kan je het FSC Meldpunt telefonisch bereiken (9595) en dan wordt er direct iemand heen gestuurd om het probleem aan te pakken.   

De meeste meldingen gingen over installaties en apparatuur. Dan gaat het meestal over storingen: een elektrische deur die het niet meer doet, maar ook een defect bij zuurkasten of waterinstallaties horen erbij. Ook aanvragen voor reservering van zalen het gebouwzorg scoren hoog. Dan gaat het over kapotte lampen en het vervangen van bewegwijzering, maar ook het klaarmaken van een zaal voor een tentamen of het inrichten van de werkplek. 

Van de meldingen betrof 53 procent een aanvraag, 43 procent een storing en 3 procent een vraag of opmerking. Er kwamen ongeveer honderd klachten binnen over de facilitaire dienst. Dat kan gaan over geluids- of stankoverlast, problemen met het uitrijden bij de parkeerterreinen en incidentele klachten, zoals van een bedrijf aan de Bolognelaan die elke maand het voetpad blokkeerden voor het afnemen van watermonsters.

Facebook Twitter Whatsapp Mail