Wat is dat precies, de Springlevende Wijk? Binnen een team van vier enthousiaste studenten die zich in willen zetten voor hun buurt verbind je je 1,5 jaar aan de wijk Nieuw Hoograven in Utrecht. Je zet samen met je team en bewoners inspirerende en leerzame projecten op met als de doel om de leefbaarheid in de buurt te verbeteren. Deze projecten coördineer je vervolgens ook, waarbij je erop focust dat bewoners steeds meer zelf gaan participeren. Je kunt in deze projecten je eigen creativiteit en expertise kwijt, waarbij je gebruik kunt maken van een budget van Academie van de Stad.

De projecten zijn gericht op het vergroten van de leefbaarheid en het creëren van een veilige omgeving voor iedereen die daar woont en komt wonen. Doordat je als studentcoördinator woont in de buurt, vervul je een belangrijke brugfunctie tussen enerzijds de gemeente, woningcorporatie, welzijnsorganisaties, sociaal makelaars en jeugdwerkers en anderzijds bewoners.

Voor meer informatie over de projecten in Springlevende Wijken, kijk op http://utrecht.academievandestad.nl/springlevendewijk/

Dit ben jij!

• 2de- of 3e-jaars HBO- of WO-student;
  • Je verbindt je 1,5 jaar aan de projecten in Utrecht;
  • Je bent 8 tot 10 uur in de week beschikbaar;
  • Je vindt het leuk om je in te zetten voor de stad en de wijk;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je werkt probleemoplossend met een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Je bent een doorzetter en in staat mensen te enthousiasmeren;
  • Ervaring met een multiculturele doelgroep is een pre.

Ons aanbod

• Een gezellig en getalenteerd studententeam;
  • Relevante werkervaring door het zelf opzetten en coördineren van projecten;
  • Training, begeleiding en eigen budget binnen de activiteiten en projecten;
  • Opbouw van een netwerk in de stad;
  • Een woning met huurkorting in Utrecht.

Interesse?
Stuur je motivatie (max. 1 A4) en CV zo snel mogelijk, maar uiterlijk 1 juni 2015 naar Academie van de Stad t.a.v. Sara Geerken, sara@academievandestad.nl