UU-bedrijfshockeyteam blikt terug op gezellig en sportief eerste seizoen

Soms werd er overtuigend gewonnen; andere keren waren tegenstanders duidelijk een maatje te groot. Maar naar eigen zeggen speelden de leden van het bedrijfshockeyteam van de Universiteit Utrecht alle wedstrijden met groot plezier. Het team kijkt tijdens een borrel op het terras van Brasserie De Rechtbank dan ook tevreden terug op zijn eerste bedrijfshockeyseizoen en bespreekt gekscherend vast de tactiek voor volgend jaar.

Diergeneeskunde, REBO, Utrecht Valorisation Centre, Sociale Wetenschappen, Universitaire Bestuursdienst, Geowetenschappen; de teamleden werken bij verschillende faculteiten en diensten en in uiteenlopende functies. Ook hockeyen doen ze op diverse plekken, niveaus en in wisselende frequentie. Waar de één naast bedrijfshockey nog meerdere keren per week op relatief hoog niveau op het veld staat, was bedrijfshockey voor de ander aanleiding om na vele jaren weer eens voorzichtig een stick op te pakken. De teamleden waren dan ook blij verrast toen bleek dat ze elkaar op het veld heel goed kunnen vinden.

Waar en wanneer?
Het bedrijfshockeyteam beschikt over een heus UU-tenue en speelt om de week op maandagavond een wedstrijd tegen een andere organisatie uit de regio. Alle wedstrijden worden gespeeld op hockeyclub Kampong; de ene week om 19.30 uur en de andere week om 21.00 uur.

Ook bedrijfshockeyen?
Het team is nog op zoek naar aanvulling. Aanvoerster Anne Hamburger: “Hoewel het team nu uit ongeveer twintig mensen bestaat, zijn nieuwe hockeyende collega’s altijd welkom om zich aan te sluiten. De ervaring leert dat lang niet iedereen er elke wedstrijd bij kan zijn, dus een ruim spelersaanbod is geen overbodige luxe.”

Bij interesse kan contact worden opgenomen met aanvoerster Anne Hamburger: A.N.Hamburger@uu.nl

Door: Hanneke Olivier