Wil jij een verantwoordelijke stage, heb je hart voor onderwijs en ben jij diegene die wij zoeken om vorm te geven aan de communicatie vanuit de LSVb? Ben jij de expert op Social Media en heb je goede ideeën om acties en projecten onder de aandacht te brengen? Solliciteer dan nu!

De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) is de belangenbehartiger van de Nederlandse student. De LSVb behartigt studentenbelangen door in gesprek te gaan met universiteiten, hogescholen en de politiek. Daarnaast bieden wij verschillende diensten aan studenten door middel van trainingen, juridische ondersteuning en informatievoorziening. Om studenten in Nederland nog beter te kunnen helpen, zijn wij op zoek naar een stagiair communicatie.

De functie:

Tijdens je stage bij de LSVb krijg je volop de gelegenheid je in het veld van communicatie en Social Media te ontwikkelen. Als stagiair(e) communicatie ben je medeverantwoordelijk voor de communicatie van de LSVb naar buiten toe. Je beheert de Social Mediakanalen en je helpt mee met de campagnes en communicatie rondom acties en projecten die de LSVb organiseert. Ook verwachten we dat je invulling geeft aan het communicatieplan van de LSVb om de naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast is er voldoende ruimte om te werken aan een eigen project of onderzoek. Je werkt samen met, en ondersteunt, de communicatiemedewerker, de webmaster en het bestuurslid dat hier verantwoordelijk voor is.

Wat verwachten we van jou?

Als stagiair(e) communicatie ben je enthousiast, communicatief vaardig, initiatiefrijk en heb je interesse in het ontwikkelen en uitvoeren van nieuw beleid op het gebied van communicatie voor de LSVb. Je beschikt over uitstekende schriftelijke taalvaardigheden. Ook is het belangrijk dat je zelfstandig kan werken en een praktische werkhouding hebt. We verwachten minimaal HBO werk- en denkniveau.

Bij de LSVb werk je samen met vijf bestuursleden, ongeveer  vijftien medewerkers en veel vrijwilligers. Je werk concentreert zich in het LSVb-kantoor aan de Drieharingstraat in het centrum van Utrecht. Je hebt de beschikking over een bureau, inclusief computer en telefoon. Verder heb je toegang tot alle informatiebronnen binnen het kantoor.

Het gaat om een stage van 32/36 uur per week. Je ontvangt een stagevergoeding van € 250,- per maand en je hebt recht op reiskostenvergoeding. Als je wordt aangenomen, kun je 2 september  beginnen.

Heb je interesse in deze functie? Stuur dan vóór 7 juli een sollicitatiebrief met je CV naar de LSVb, t.a.v. Olga Wessels (olga[a]lsvb.nl). Voor meer informatie kun je bellen (030 2316464) of kijken op www.lsvb.nl.