Kijk jij verder dan de landgrenzen van Nederland? Vind je de kwaliteit van hoger onderwijs belangrijk? Spreek je goed Engels en wil je van jouw stage en hele leerzame en leuke tijd maken? Solliciteer dan bij de Landelijke Studenten Vakbond!

De Landelijke Studenten Vakbond is een federatie van 12 lidbonden verspreid over de Nederlandse studentensteden. De LSVb heeft als doel om de belangen te behartigen voor de Nederlandse studenten in Nederland en in Europa. De LSVb is, naast 44 andere lidbonden, lid van de European Students’ Union (ESU). Verder biedt de LSVb ook allerlei nuttige diensten voor studenten en overlegt met het onderwijsveld, de politiek en ministeries. Ter ondersteuning hiervan zoekt de LSVb een stagiair(e) internationaal.

De functie:
Als stagiaire internationaal ben je ondersteunend aan het bestuurslid dat de portefeuille internationaal heeft. Samen bepaal je beleidsprioriteiten en je helpt mee aan de uitvoering daarvan. Je beleidsterrein is voornamelijk gericht op internationalisering van het onderwijs in Nederland, denk hierbij aan onderwerpen als buitenlandse studenten in Nederland, voertaal Engels in het hoger onderwijs en mogelijkheden voor Nederlandse studenten om in het buitenland te studeren.  Je bent constant op de hoogte van wat er speelt op internationaal gebied en koppelt dit terug naar het bestuur en de lokale lidbonden. Daarnaast ben je betrokken bij de voorbereidingen van Europese bijeenkomsten en bij de correspondentie met ESU.  Gedurende je stage krijg je een goed beeld van zowel het Nederlandse politieke stelsel, als het Europese politieke stelsel.

Wat verwachten we van jou?
Als stagiaire internationaal ben je in staat helder en correct te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. Je neemt initiatief en je bent betrokken bij de internationale student.  Je hebt een professionele houding en beheerst Engelse taal zeer goed. Daarnaast ben je in staat om zelfstandig een klein onderzoek uit te voeren. Je bent flexibel en je handel t met verantwoordelijkheid en ambitie. Je bent op de hoogte van het nieuws omtrent onderwijs en op de hoogte van de mening die de LSVb heeft. Bij de LSVb werk je samen met vijf bestuursleden,  zestien medewerkers en veel vrijwilligers. Je werk concentreert zich op het LSVb-kantoor aan de Drieharingstraat tegenover Hoog Catharijne in Utrecht. Je hebt de beschikking over een bureau, inclusief computer en telefoon. Verder heb je toegang tot alle informatiebronnen binnen het kantoor. Het gaat om een stage van 32 / 36 uur per week per 2 september 2013. Eventueel is het ook mogelijk om op 26 augustus te beginnen.  Deze stage kan zowel  in 20 weken als in 40 weken plaatsvinden. Je ontvangt een stagevergoeding van € 250,- per maand.

Heb je Interesse in deze functie? Stuur dan vóór 23 juni een sollicitatiebrief met je CV naar de LSVb, t.a.v. Olga Wessels (olga[a]lsvb.nl). In de eerste week van juli zullen gesprekken worden gehouden. Voor meer informatie kun je bellen (030 2316464) of kijken op www.lsvb.nl .