De Landelijke Studenten Vakbond is een federatie van 12 lidbonden verspreid over de Nederlandse studentensteden. De LSVb biedt allerlei diensten voor studenten en overlegt daarnaast met het onderwijsveld, de politiek en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ter ondersteuning hiervan zoekt de LSVb per direct een onderzoeksmedewerker.

Wat verwachten we van jou?
Als onderzoeksmedewerker van de LSVb ben je bedreven in het doen van onderzoek. Je verdiept je graag in studentenzaken en wil dit omzetten naar gedegen onderzoek. Je hebt kennis en ervaring met het gebruik van zowel kwalitatieve als kwantitatieve onderzoeksmethoden. Dat betekent ook dat je goed bent in statistiek en ervaring hebt met het werken met SPSS. Bovendien kan je jezelf schriftelijk goed uitdrukken. Kennis van de organisatie is een pre.

De functie
Als onderzoeksmedewerker ben je samen met een directe collega verantwoordelijk voor de uitvoering van enkele onderzoeken die de LSVb jaarlijks publiceert. In samenwerking met het bestuur ben je verantwoordelijk voor de keuze van student gerelateerde onderwerpen, zoals gevolgen van de afschaffing van het studenten OV-reisproduct of de kwaliteit van opleidingscommissies op hogescholen. Je zorgt voor een voldoende gevuld studentenpanel, wat momenteel bestaat uit meer dan 7000 studenten. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de onderzoeken, het uitvoeren van de bijbehorende analyses en de verslaglegging daarvan. De onderzoeken worden door de LSVb gebruikt om de (politieke) lobby te ondersteunen en te peilen hoe studenten denken over voor hen relevante zaken. Onderzoeken van de LSVb verschijnen dikwijls in de media of worden gebruikt in de politiek. Daarnaast fungeer je als vraagbaak voor andere medewerkers wat betreft onderzoekstechnische vragen.

Het gaat om een functie van 8 uur per week, die per direct beschikbaar is. Je ontvangt een vergoeding van € 10,50 bruto per uur en je hebt recht op een reiskostenvergoeding.

Heb je interesse in deze functie? Solliciteer dan voor 13 februari aanstaande. Stuur een sollicitatiebrief met je CV naar de LSVb, t.a.v. Anne-Mien Regelink (annemien[a]lsvb.nl). Voor meer informatie kun je telefonisch contact opnemen (030 2316464) of kijken op www.lsvb.nl.