Voor je Buurt is per direct op zoek naar versterking! Voor je Buurt is hét crowdfunding- en crowdsourcingplatform voor kansrijke initiatieven voor buurten, dorpen en steden. Wil jij meebouwen aan een jong platform? En alles leren over crowdfunding? Dan zijn we op zoek naar jou. Als stagiair(e) help je Voor je Buurt onder de aandacht te brengen bij initiatiefnemers en ondersteun je deze initiatiefnemers bij hun crowdfundingcampagne. Ben je ondernemend, creatief, goed in schrijven en beschik je over een gezonde kritische blik? Dan willen we je graag leren kennen.
Takenpakket
Als stagiair(e) bij Voor je Buurt werk je mee aan:
  • het adviseren van initiatiefnemers die crowdfunden via Voor je Buurt. Je denkt mee met initiatiefnemers en helpt hen om een succesvolle crowdfundingcampagne op te starten.
  • de communicatie over Voor je Buurt en de initiatieven. Hiervoor schrijf je berichten voor op de blog, Twitter, Facebook en nieuwsbrieven van Voor je Buurt en andere organisaties.
  • het ondersteunen bij workshops en presentaties over crowdfunding en Voor je Buurt.
  • de partnerschappen van Voor je Buurt met gemeenten en woningbouwcorporaties. Crowdfunding kan een alternatief bieden voor subsidies en daarmee een nieuwe vorm van burgerparticpatie mogelijk maken.
Naar wie zijn we op zoek?
Natuurlijk krijg je een begeleider en worden duidelijke stageafspraken met je gemaakt, maar het is belangrijk dat je goed zelfstandig kunt werken, niet bang bent om kritische vragen te stellen en initiatief durft te nemen. De werkzaamheden binnen Voor je Buurt vragen om een ondernemende instelling, een vlotte pen, ervaring met social media, organisatietalent en goede sociale vaardigheden.
Voor deze stage zijn we op zoek naar een hbo/wo-student met een relevante studie. Je kunt direct in september 2014 beginnen. We zijn op zoek naar iemand voor minimaal vier dagen per week voor een periode van minimaal vier maanden.
Wat krijg je daarvoor terug?
Een kans om veel te leren in een uitdagende omgeving. Afhankelijk van je eigen inzet kun je meedoen aan workshops en meedenken over nieuwe projecten. Er wordt een stageplan met je gemaakt waarin wederzijdse verwachtingen zijn vertaald naar duidelijke leerdoelen en activiteiten. De stagevergoeding is €300 bruto per maand bij een voltijds stage.
Heb je interesse in deze uitdagende stage? Stuur dan een motivatiebrief en cv naar Aster van Tilburg (aster@voorjebuurt.nl). Kijk ook op de websites van Voor je Buurt (www.voorjebuurt.nl en blog.voorjebuurt.nl) en Kennisland (www.kennisland.nl). Heb je zelf ideeën voor een crowdfundingcampagne? Vermeld ze vooral!