Gezocht: Coördinator communicatie & community

SOON is op zoek naar een stel aanpakkers die de tweede editie van De Daktuin Utrecht willen organiseren. Vind jij dat de zaken weleens anders dan anders mogen? Reageer dan!

Het Utrecht Science Park - De Uithof in de volksmond - kan een stuk De Daktuin Utrecht heeft één maand in juni en juli 2013 een hele parkeergarage op zijn kop gezet. Met een community van ongeveer 80 studenten, creatievelingen, bouwers, barmannen&vrouwen en organisatoren is een grijze parkeergarage omgetoverd tot tuin, terras, buitenkantoor en podium. Verschillende innovatieve en duurzame initiatieven vonden plaats. Workshops, yogalessen, silent disco's, hoorcolleges, live muziek of speeddaten voor ondernemers; noem het maar op! Allemaal om studenten, docenten, onderzoekers, medewerkers en ondernemers samen te brengen en te inspireren iets van het gebied te maken. In vier maanden tijd hebben we iets supergaafs neergezet. Dat moet sowieso komend jaar weer. En daar hebben we jou voor nodig!

Wij zoeken:

• Een toffe peer (m/v) die..
  • er van houdt flink uitgedaagd te worden;
  • bizar goed overzicht kan creëren en communiceren;
  • goed kan samenwerken in een team van 7 mensen;
  • iets unieks wil neerzetten;
  • en niet opgeeft.

Wij bieden:

Een topjaar waarin je...

• iets geks doet waar letterlijk duizenden mensen blij van worden;
  • je jezelf ontwikkelt op het gebied van leiding geven, organiseren, innoveren, projectmanagement, administratie en begroting;
  • professioneel wordt begeleid vanuit SOON, een raad van advies én professionals uit ons netwerk;
  • een maandelijkse vergoeding van 250,- euro krijgt, met een bonus in de maanden dat De Daktuin plaatsvindt.

Wat doe je dan precies?

Communicatie en community zijn twee onderdelen van de daktuin die veel met elkaar te maken hebben, vandaar dat er één coördinator voor is gecreëerd. Het onderdeel communicatie behelst eigenlijk alles wat je naar het grote publiek communiceert. De community betreft het vormen van een betrokken groep die in samenwerking met het kernteam de Daktuin organiseert.

Taken Communicatie:

• Opstellen van een werkbaar plan om de Daktuin-PR te realiseren;
  • en inventariseren welke specifieke mankracht nodig is om deze PR vorm te geven;
  • het onderhouden van de website, Twitter en Facebook;
  • het regelen/maken/ontwerpen van PR-materiaal, zowel online (foto's, filmpjes en tekst) als offline (posters/guerilla gardening acties etc);
  • het versturen van persberichten;
  • het onderhouden van contacten met partners, op gebied van communicatie en verspreiden van PR-materiaal;
  • Het onderhouden van contacten pers en media.

Taken Community:

• Het betrekken van zoveel mogelijk mensen bij de Daktuin community, kijken binnen welk aspect van de daktuin zij het best kunnen bijdragen en hen koppelen aan de commissie;
  • het bijhouden van de communicatie achter de schermen;
  • op de hoogte houden van de community omtrent de voortgang van het project de Daktuin en wat er nodig is;
  • het organiseren van evenementen voor alle betrokkenen, waaronder brainstorms, borrels en regelen van mankracht voor klusdagen;
  • het monitoren van de commissies: waar zijn nog extra handen nodig, wie kan waar nog inspringen, etc.

En hoe werkt dat dan?

Je start op 1 februari 2014 als coördinator Communicatie & Community, 24u per week. Je werkt samen met 6 andere organisatoren, en een eigen PR-commissie. In juni en september werk je 40u per week, omdat dan De Daktuin daadwerkelijk plaatsvindt. In juli en augustus ga je lekker op vakantie. In oktober tot en met december rond je af met evaluaties en het zoeken van opvolgers! Na je stage kan je eventueel door bij SOON in verschillende functies.

Ben jij 24 uur p/w beschikbaar vanaf 1 februari?
Reageer dan vóór 19 december (eerder=beter) via loes@discoversoon.nl