Gezocht: Voorzitter & Penningmeester

SOON is op zoek naar een stel aanpakkers die de tweede editie van De Daktuin Utrecht willen organiseren. Vind jij dat de zaken weleens anders dan anders mogen? Reageer dan!

Het Utrecht Science Park - De Uithof in de volksmond - kan een stuk De Daktuin Utrecht heeft één maand in juni en juli 2013 een hele parkeergarage op zijn kop gezet. Met een community van ongeveer 80 studenten, creatievelingen, bouwers, barmannen&vrouwen en organisatoren is een grijze parkeergarage omgetoverd tot tuin, terras, buitenkantoor en podium. Verschillende innovatieve en duurzame initiatieven vonden plaats. Workshops, yogalessen, silent disco's, hoorcolleges, live muziek of speeddaten voor ondernemers; noem het maar op! Allemaal om studenten, docenten, onderzoekers, medewerkers en ondernemers samen te brengen en te inspireren iets van het gebied te maken. In vier maanden tijd hebben we iets supergaafs neergezet. Dat moet sowieso komend jaar weer. En daar hebben we jou voor nodig!

Wij zoeken:

• Een toffe peer (m/v) die..
  • er van houdt flink uitgedaagd te worden;
  • bizar goed overzicht kan creëren en communiceren;
  • goed kan samenwerken in een team van 7 mensen;
  • iets unieks wil neerzetten;
  • en niet opgeeft.

Wij bieden:

Een topjaar waarin je...

• iets geks doet waar letterlijk duizenden mensen blij van worden;
  • je jezelf ontwikkelt op het gebied van leiding geven, organiseren, innoveren, projectmanagement, administratie en begroting;
  • professioneel wordt begeleid vanuit SOON, een raad van advies én professionals uit ons netwerk;
  • een maandelijkse vergoeding van 250,- euro krijgt, met een bonus in de maanden dat De Daktuin plaatsvindt.

De taak van Voorzitter en Penningmeester zijn twee onderdelen van De Daktuin die veel met elkaar te maken hebben, vandaar dat er één functie voor is gecreëerd. De voorzitter is degene die het gehele proces van de Daktuin overziet en de verschillende coördinatoren bij elkaar houdt en optimaal laat samenwerken. Als penningmeester heeft deze persoon de taak om de financiële kaders van ieder onderdeel in de algehele begroting te overzien en continu de administratie hiervan bij te houden.

Taken Voorzitter:

• Is degene die het overzicht op alle Daktuin processen heeft;
  • bewaakt de link tussen de taken van alle coördinatoren en de visie en doelstellingen van de Daktuin;
  • kijkt naar de effectiviteit en efficiëntie van de organisatie;
  • en denkt samen met het gehele team na over verbetering hiervan;
  • ondersteunt coördinatoren in het doen van de werkzaamheden wanneer er vraag naar is;
  • leidt vergaderingen en koppelt de inhoud hiervan terug naar het gehele team;
  • is de 'motivator' van het gehele team.

Taken Penningmeester:

• Houdt de kas bij en beheert de bankrekeningen van de Daktuin;
  • verricht en ontvangt betalingen;
  • houdt de financiële administratie van de Daktuin bij;
  • bewaakt de plannen van het bestuur aan de hand van de begroting.

En hoe werkt dat dan?

Je start op 1 februari 2014 als Voorzitter & Penningmeester, 24u per week. Je werkt samen met 6 andere organisatoren. In juni en september werk je 40u per week, omdat dan De Daktuin daadwerkelijk plaatsvindt. In juli en augustus ga je lekker op vakantie. In oktober tot en met december rond je af met evaluaties en het zoeken van opvolgers! Na je stage kan je eventueel door bij SOON in verschillende functies.

Ben jij 24 uur p/w beschikbaar vanaf 1 februari? Reageer dan vóór 19 december (eerder=beter) via loes@discoversoon.nl