Op korte termijn heeft DANS plaats voor een enthousiaste Student Assistent documentalist portal NARCIS (16 uur per week).

Waar ga je werken? Data Archiving and Networked Services - DANS - bevordert duurzame toegang tot digitale onderzoeksgegevens. Hiertoe stimuleert DANS dat wetenschappelijke onderzoekers gegevens duurzaam archiveren en hergebruiken, bijvoorbeeld via het online archiveringssysteem EASY. Tevens biedt DANS met Narcis.nl toegang tot duizenden wetenschappelijke datasets, e-publicaties en andere onderzoeksinformatie in Nederland. DANS is een groeiende organisatie waar meer dan 50 mensen werken. In 2011 heeft DANS de dienst NARCIS overgenomen. Deze portal wordt in nauwe samenwerking met de universiteiten, hogescholen en andere onderzoeksinstellingen in Nederland onderhouden en verder ontwikkeld. NARCIS heeft gemiddeld 50.000 online bezoekers per maand. DANS is een instituut van KNAW en NWO.

Wat ga je doen?

• Je voert nieuw onderzoek, nieuwe onderzoekers en onderzoeksorganisaties in de database in.
  • Je voert mutaties in onderzoek, personen en organisaties in.
  • Je controleert persberichten en webpagina’s van universiteiten op nieuwbenoemde hoogleraren ten behoeve van het hooglerarenbestand.
  • Je bekijkt wetenschapsagenda’s van universiteiten op afgesloten promotieonderzoek en verwerkt de gegevens in de database.
  • Je controleert websites van wetenschappelijke instellingen op onderzoekinformatie en verwerkt de gegevens in de database.

Wat neem je mee?

• Je volgt een universitaire opleiding, bij voorkeur op het terrein van informatie-management.
  • Je hebt ervaring met het werken in databases.
  • Je kunt zelfstandig werken.
  • Je werkt zeer nauwkeurig.
  • Je hebt een goede schriftelijke beheersing van de Engelse taal.
  • Ervaring met Microsoft Access strekt tot aanbeveling.

Wat verdien je? Het gaat om een aanstelling van 3 maanden tot 1 jaar. Verlenging behoort tot de mogelijkheden. Het salaris bedraagt afhankelijk van behaalde ECTS punten, minimaal € 1.837,- en maximaal € 2.141,- (schaal SA, CAO-NU) bruto per maand bij een fulltime aanstelling, exclusief 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering.

Waar is je werkplek? DANS is gevestigd aan de Anna van Saksenlaan in Den Haag, op loopafstand van het station Laan van NOI.

Bij wie kun je terecht voor meer informatie? Voor informatie over NARCIS, bezoek www.narcis.nl. Voor nadere inlichtingen over de functie kun je contact opnemen met Paula Witkamp, hoofd Archieven, e-mailadres: paula.witkamp@dans.knaw.nl. Informatie over DANS vind je op de website www.dans.knaw.nl.

Hoe kun je solliciteren? Je sollicitatiebrief met curriculum vitae kun je, als Word-bestand, tot/met 9 december 2013 en onder vermelding van het vacaturenummer DANS-2013-SA1, richten aan DANS, t.a.v. Hetty Labots, P&O-adviseur, e-mailadres: sollicitaties@dans.knaw.nl met een cc. naar Paula Witkamp, paula.witkamp@dans.knaw.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.