Wil jij een (wetenschappelijke) bijdrage leveren aan de verbetering van het onderwijs van de Universiteit Utrecht? En heb je zin om een collegejaar lang met drie andere studenten deze bijdrage te leveren? Dan is een parttime bestuursfunctie bij Stichting Onderwijs Evaluatie Rapport (OER) misschien wel iets voor jou!

De Stichting

Al sinds 1989 houdt de Stichting zich bezig met het verbeteren van het onderwijs van de UU. OER voert als enige organisatie in Utrecht representatief, objectief en universiteitsbreed onderzoek uit naar de kwaliteit van het onderwijs. Dit kan van grote waarde zijn voor te vormen beleid en verschillende medezeggenschapsorganen. De studenten doen jaarlijks door middel van enquêtes onderzoek naar twee universiteitsbrede thema’s. Zo is er in het verleden onderzoek gedaan naar de thema’s arbeidsmarktvoorbereiding, pre-mastertraject, bindend studie advies en studievertraging. De resultaten van deze enquêtes worden verwerkt in een onderzoeksrapport met aanbevelingen.

Stichting OER kent een vierkoppig bestuur van studenten: een voorzitter, een secretaris-penningmeester, een onderzoekscoördinator en een PR-commissaris. Alle bestuursleden hebben hun eigen taken en zijn daarnaast allen betrokken bij de onderzoeken van de twee universiteitsbrede thema’s.

Sollicitatie voor een bestuursfunctie

Een jaar bij OER kan een grote aanvulling op je studietijd betekenen: je doet onderzoek dat heel direct telt voor je medestudenten, en leert tijdens dit jaar enorm veel andere dingen. Daarnaast is een bestuursjaar ook heel gezellig!

Heb je interesse in een bestuursfunctie bij Stichting OER gedurende het collegejaar 2010/2011, stuur ons dan vóór 11 juni een mail met daarin je motivatie, je CV en je eventuele voorkeur voor een bepaalde bestuursfunctie naar: oer@studver.uu.nl.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je deze altijd mailen naar oer@studver.uu.nl