Utrecht – Enactus Utrecht, dé Utrechtse studentenorganisatie voor sociaal ondernemerschap, vertegenwoordigt Nederland voor de tweede keer in drie jaar. In het weekend van 29 september tot 1 oktober presenteert het speciale presentatieteam waarom zij de titel ‘Enactus World Champion’ verdienen.

Gedurende het bestuursjaar 2012-2013 heeft Enactus Utrecht met 60 actieve studenten 5 draaiende ondernemingen opgezet die samen maar liefst 135 mensen terug in contact hebben gebracht met de maatschappij. Daarbij hebben de verschillende projecten onafhankelijk bijna 9.000 euro omzet gedraaid. Dankzij deze resultaten is Enactus Utrecht verkozen als tweede vrijwilligersorganisatie van Utrecht en hebben zij afgelopen jaar de Enactus Nationale Competitie gewonnen. Dit betekent dat zij aankomend weekend Nederland zullen vertegenwoordigen tijdens de Enactus World Cup in Cancun, Mexico.

Afgelopen weken zijn presentatoren Sjors Lewis, Annelien Westerdijk en Renée Beune druk bezig geweest met het voorbereiden van de presentatie. Zij worden hierin bijgestaand door het voltallige bestuur 2012-2013. Deze presentatie, die onder andere zal bestaan uit de resultaten van de sociale ondernemingen van afgelopen jaar, zullen zij presenteren in het bijzijn van andere Enactus teams uit ruim veertig verschillende landen. Daarnaast is er een prestigieuze groep internationale leiders uit het bedrijfsleven aanwezig die de presentaties zal jureren.

“Het is een eer dat wij met Enactus Utrecht aan deze wedstrijd mogen deelnemen en in contact komen met de internationale leiders uit het bedrijfsleven,” aldus Sjors Lewis. Deze ervaring zullen zij meenemen naar Nederland waarna Enactus Utrecht hopelijk meer studenten maatschappelijk bewust kan maken door middel van het opzetten van nog meer sociale ondernemingen.