Utrecht – Enactus Utrecht, dé Utrechtse studentenorganisatie voor sociaal ondernemerschap, heeft alsnog de titel ‘National Champion 2013’ overgedragen gekregen.  Zij zullen in september Nederland vertegenwoordigen tijens de Enactus Worldcup 2013 in Mexico.

De Nationale Competitie van Enactus is een jaarlijks terugkerend evenement waarop alle deelnemende Universiteiten en Hogescholen hun resultaten van afgelopen jaar presenteren tegenover elkaar en een deskundige jury. De jury bestaat uit managers uit de top van het bedrijfsleven. De competitie draait om de titel ‘National Champion’ en een ticket naar de World Cup. Dit jaar won op 31 mei jl. Enactus Tilburg University de Nationale Competitie en werd Enactus Utrecht tweede.

Na afloop van de Nationale Competitie start elk Enactus land een audit procedure. Het doel van deze procedure is de kwaliteit van het Enactus programma te garanderen. In het audit proces worden de cijfers en de feiten zoals die zijn gepresenteerd op de Nationale Competitie geverifieerd.

De audit procedures zijn afgelopen week afgerond. De resultaten hiervan hebben ertoe geleid dat vanaf deze week de titel “Enactus National Champion 2013”, die behoorde aan Enactus Tilburg University, is overgedragen aan Enactus Utrecht.

We vinden het voor Tilburg erg vervelend dat het zo gelopen is na de fantastische presentatie die zij op de Nationale Competitie hebben neergezet, maar zijn bovenal ook enorm trots op ons team dat op 29 september namens Nederland mag presenteren op de World Cup in Cancun” aldus Enactus Utrecht.