Bij Instituut HIP bieden wij een persoonlijke en intensieve begeleiding aan zowel leerlingen uit het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs. Dit betreft leerlingen met diverse studieproblemen, zoals moeite met plannen of leren van de lesstof, waar soms ook bijkomende factoren een rol spelen, zoals concentratieproblemen, faalangst en dyslexie. Daarom vinden wij het bij HIP belangrijk om begeleiding te bieden die speciaal is afgestemd op de leerling.

Voor ons instituut in Bilthoven zijn wij momenteel op zoek naar een huiswerkbegeleider/bijlesdocent Duits die ons team binnen het voortgezet onderwijs komt versterken.

Ben jij iemand die:
- een jonge, positieve en enthousiaste uitstraling en een flinke dosis humor heeft
- een analytisch vermogen heeft om probleemstellingen te kunnen doorgronden
- zelfstandig kan functioneren en initiatief toont
- een natuurlijk overwicht heeft op de leerlingen
- begaan is met kinderen (gerelateerde werkervaring is een pré)
- minimaal 20 jaar oud is
- een HIP voorkomen heeft
Dan zijn wij op zoek naar jou!

Functie
In de huiswerkbegeleiding ben je niet alleen bezig met uitleg geven en het overhoren van de lesstof en het controleren van het maakwerk en de studieplanning, maar je richt je ook op de langere termijn door de leerlingen uiteenlopende studievaardigheden aan te leren. Daarnaast houd je de ouders van de leerlingen op de hoogte van de planning en de voortgang via ons unieke digitale plansysteem.
Als bijlesdocent werk je in een één-op-één setting en geef je je leerling extra ondersteuning bij en uitleg in een specifiek schoolvak. Ook werk je aan de motivatie, concentratie en eventuele faalangst van de leerling. Daarnaast heb je geregeld contact met de ouders van de leerling over de voortgang van de bijlessen.

Wij bieden
een goed salaris
- een leuke afwisselende baan waarin intensief wordt samengewerkt met middelbare scholieren
- samenwerken met HIP-pe collega's binnen een vast team