School ’s cool koppelt vrijwillige, goed opgeleide mentoren aan brugklassers die willen leren, maar daarvoor niet in ideale omstandigheden leven. De mentor helpt wekelijks met huiswerk, luistert of inspireert door bijvoorbeeld eens met de pupil naar 't museum te gaan. Als mentorcoördinator vervul je verschillende communicatieve en coördinerende taken en heb je een spilfunctie in ons werk. Je bent contactpersoon en begeleider voor een groepje mentoren en je bent de schakel tussen hen en de projectleider. Je bezoekt ouders en pupil om de nieuwe mentor voor te stellen. Wij zijn een vrijwilligersorganisatie met professionele ondersteuning, wat inhoudt dat je als vrijwillig mentorcoördinator onder begeleiding staat van en ondersteund wordt door de projectleider.

Wat vragen wij?
- betrokkenheid bij multiculturele samenleving en de ontwikkeling van kinderen
 - een open en positieve instelling,  je vindt het leuk om mensen te helpen en begeleiden
 - zo’n vier uur per week beschikbaar, flexibele uren
- je wilt je minimaal anderhalf jaar beschikbaar stellen voor deze vrijwillige functie

Wat bieden wij?
 - nuttig en leuk werk, je wordt waar nodig goed ingewerkt en kunt je ontwikkelen
- flexibele werkuren en uiteenlopende taken
- eigen inbreng en initiatief wordt gewaardeerd

Heb je belangstelling,  informeer dan bij Merlijn van Oortmerssen, projectleider School ’s cool Utrecht: merlijn@iskb.nl of telefonisch dinsdag, woensdag, of donderdag 030-2947594.