Vrijwilligers gezocht!!

Humanitas organiseert elk jaar voor 160 kinderen een geweldige vakantieweek, een week die zij anders niet zouden kunnen beleven omdat deze kinderen geen andere mogelijkheid hebben om op vakantie te gaan. Het gaat namelijk om kinderen uit gezinnen die vanwege sociaal-emotionele problemen en/of financiële problemen niet op vakantie kunnen.

Het begeleiden van die week wordt gedaan door een grote groep vrijwilligers.

Ook als vrijwilliger heb je een geweldige week!

Wij zijn elk jaar op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om een week op kamp te gaan met deze kinderen. Er zijn in totaal vier vakantieweken en elke week heeft een team van 21 mensen. Je kan je aanmelden als je:

• Onze doelgroep een warm hart toedraagt;
  • Voldoende vaardigheden hebt om deze kinderen te kunnen begeleiden;
  • Kan functioneren in een team van twintig vrijwilligers;
  • Geen strafblad hebt dat een bezwaar oplevert voor het begeleiden van kinderen.

In 2013 worden de volgende vier weken georganiseerd:

Week 1:            10-11 jarigen 13 t/m 20 juli

Week 2:            6-8 jarigen  20 juli t/m 27 juli

Week 3:            11-12 jarigen 27 juli t/m 3 augustus

Week 4:            8-9 jarigen 3 augustus t/m 10 augustus

Er is een trainingsweekend op 25 en 26 mei 2013. Tijdens dit weekend maak je uitgebreid kennis met je teamgenoten. Tevens train je vaardigheden die van pas zullen komen tijdens de vakantieweek.

Naast het trainingsweekend kom je nog diverse malen met het team van jouw week bij elkaar om voorbereidingen te treffen voor het programma van jullie week.

Heb je interesse dan kun je mailen naar kvw.noordwest@humanitas.nl. Bellen kan ook, tijdens kantooruren op 036-5486444. Hopelijk ga jij met ons mee!

En een week vrijwilligerswerk staat ook goed op je CV!

De Kindervakantieweken

Humanitas district Noordwest (Noord-Holland, Flevoland en Utrecht)

www.humanitas.nl/kindervakantieweken