In 2006 is op alle pabo’s in Nederland de verplichte rekentoets ingevoerd. Deze maatregel heeft als doel het rekenonderwijs op de basisschool te verbeteren. Wij onderzoeken of de maatregel effect sorteert. De nadruk binnen dit onderzoek ligt hierbij op de attitude van (pabo) studenten en leerkrachten ten opzichte van rekenen. Voor dit onderzoek zijn wij op zoek naar leerkrachten, pabostudenten en studenten van andere opleidingen die bereid zijn een digitale vragenlijst in te vullen. Wij willen u vragen of u wilt meedoen aan het onderzoek.

Wat houdt deelname in?

Invullen van de digitale vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten. In deze vragenlijst wordt u onder andere gevraagd naar uw ervaringen met rekenen in verschillende situaties en uw eventuele ervaring met de rekentoets.

Hoe worden mijn gegevens beschermd?

Deelname aan dit onderzoek is geheel vrijwillig en anoniem. U kunt op elk gewenst moment besluiten te stoppen. De gegevens zullen vertrouwelijk worden verwerkt en enkel worden gebruikt voor onderzoeksdoeleinden van de Universiteit Leiden. Alleen de onderzoekers hebben toegang tot deze informatie. Mocht u vragen hebben over deze vragenlijst of het onderzoek kunt u ons bereiken via onderzoekrekenattitude@fsw.leidenuniv.nl of contact opnemen met of mevr. Dr. Marga de Jong (jongtm@fsw.leidenuniv.nl).

Door op de onderstaande link klikken opent de vragenlijst en kunt u meedoen aan het onderzoek. Alvast hartelijk dank voor uw deelname!

Bent u geïnteresseerd in de onderzoeksresultaten, vul dan aan het einde van de vragenlijst uw e-mailadres in. Dit e-mail adres wordt alleen gebruikt voor het versturen van een onderzoeksverslag.

Met vriendelijke groet,
Bachelor en masterstudenten die deelnemen aan de onderzoeksgroep Rekenattitude