Ben je toe aan een nieuwe fiets? Houd je van design? Steun je graag een duurzame onderneming? En heb je maar een beperkt budget?

Bestel dan nu een STUPED, de ultieme stadsfiets voor studenten: een topkwaliteit fiets voor een aantrekkelijke studentenprijs! Ook dit jaar hebben we weer een superaanbieding: voor slechts € 199,- koop je een topkwaliteit fiets met ook nog eens 6 maanden lang nrc.next in je mailbox! (dat is € 388,70 korting op de marktwaarde!)

De STUPED is ontworpen door VANMOOF en wordt geassembleerd door De Utrechtse RijwielFabriek (DURF).

DURF staat voor 100% maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Bij DURF werken jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt. Jongeren die het moeilijker hebben om een vak te leren dan anderen: leren vanuit een theorieboekje lukt ze vaak niet. Bij DURF staat het "leren-door-doen"-principe centraal. Geen gewone opleiding op school, maar leren "van je handen naar je hoofd". In een inspirerende omgeving: een levensecht bedrijf dat te gekke fietsen assembleert. De bedrijfsvoering van DURF is grotendeels in handen van hbo-studenten. Ook zij leren door te doen. Ze leiden een echte onderneming. DURF is geen gesubsidieerd bedrijf, maar een bedrijf dat haar resultaat haalt uit het product.

STUPED is een speciaal project van DURF, exclusief voor studenten. Naast potentiële ‘drop outs’ een perspectief bieden, wil DURF fietsen nóg aantrekkelijker en vooral betaalbaar maken voor studenten. Om te voorkomen dat een student uit geldgebrek (?) voor 50 euro een “tweedehands fiets” aanschaft bij een ‘dubieuze verkoper achter de kerk’, heeft DURF in 2011 de STUPED geïntroduceerd. Hierbij werken we samen met de ING, nrc.next en Randstad Student.

Check stuped.nl/bestel voor meer info.

Wees er snel bij: de actie loopt nog tot 30 september 2012 en op = op!