Op maandag 6 juni zal in Theater Kikker de officiële opening van het project ‘In de wieg gelegd voor de wetenschap?’ van de faculteit Geesteswetenschappen plaatsvinden.

Geïnteresseerde medewerkers en studenten van binnen en buiten de faculteit Geesteswetenschappen zijn van harte uitgenodigd om deze feestelijke opening bij te wonen!

Het project richt zich op het bevorderen van studiesucces van bachelorstudenten, waarbij specifieke aandacht uitgaat naar de diversiteit onder studenten. In het project wordt onder andere aandacht besteed aan de vraag: hoe kunnen we zoveel mogelijk studenten zich thuis laten voelen bij de opleiding en de faculteit, ongeacht hun achtergrond?

Het programma begint met een uitvoering van het theaterdocument '1000 Grootmoeders', waarin drie vrouwen uit verschillende culturen (grootmoeder, moeder en dochter) hun lot in eigen handen nemen. De teksten zijn gebaseerd op interviews met drie generaties vrouwen en belichten op directe, ontroerende en soms ook humoristische wijze, hoe deze vrouwen het thema ‘sociale stijging’ in hun leven ervaren hebben: vrouwen die in vergelijking met hun moeder en grootmoeder maatschappelijk en economisch gezien meer kansen hebben gecreëerd of gekregen. De regie is in handen van Fenneke Wekker, de spelers zijn Elsje de Wijn (1e generatie), Funda Müjde (2e generatie) en Aisa Winter (3e generatie). Na het theaterstuk zal een inhoudelijke discussie plaatsvinden over studiesucces en diversiteit. De opening wordt afgesloten met een hapje en een drankje.

Wil je de projectopening op 6 juni bijwonen? Meld je dan uiterlijk 1 juni a.s. aan door, onder vermelding van ‘G5-opening 6 juni’, een bericht te sturen naar: A.A.G.M.Wilms@uu.nl.

Heb je vragen over het project? Neem dan contact op met Gönül Hettema-Fidan via G.Fidan@uu.nl of Marlies Bussemaker via M.C.Bussemaker@uu.nl (projectleiding).

Toegang: gratis
Datum: maandag 6 juni
Tijd: 17.00 tot 19.30 uur
Locatie: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14, Utrecht
Zaalcapaciteit: max. 70 personen

N.B. Tijdens de projectopening zullen opnames gemaakt worden t.b.v. de nieuwsvoorziening over de projectvoortgang en eventuele andere doeleinden binnen het project.