Uit onderzoek is gebleken dat veel ouderen wel graag deelnemen aan culturele activiteiten, maar dit niet altijd meer zelfstandig durven. De Nederlandse Bachvereniging wil deze ouderen de mogelijkheid bieden om toch haar concerten te bezoeken. Daarom organiseert De Nederlandse Bachvereniging in samenwerking met de Utrechtse christelijke studentenvereniging S.S.R.-N.U. het pilotproject Studenten ♥ 65+.

Publiek ouder dan 65+ dat graag ons concert wil bezoeken, maar dat niet meer zelfstandig kan of durft, kan zich bij ons aanmelden voor dit project. Deze bezoekers worden dan gekoppeld aan een student van de christelijke studentenvereniging S.S.R.-N.U.. Deze studenten halen ‘hun’ 65 plusser thuis  op en begeleiden deze naar het concert. Voor deze groep bezoekers organiseert De Nederlandse Bachvereniging een speciale ontvangst voorafgaand aan het concert. De bezoekers kunnen genieten van een hapje en een drankje en daarna in alle rust hun plaats opzoeken in de Geertekerk. Na het concert worden de bezoekers weer thuisgebracht door de begeleidende student.

Dit project wordt georganiseerd rondom het concert Leonhardt dirigeert Bach in de Geertekerk op 5 februari 2011. Opgericht in 1921 is De Nederlandse Bachvereniging het oudste ensemble voor Oude Muziek in Nederland, misschien wel in de wereld. S.S.R. -N.U. is een kleinschalige studentenvereniging aan de Oudegracht in Utrecht die gezelligheid combineert met vorming en diepgang.