Stichting OER zoekt parttime opvolgers!

Opvolging gezocht!

Ben je geïnteresseerd in het universitaire onderwijs? Heb je ideeën over hoe de kwaliteit van het onderwijs van de UU verbeterd zou kunnen worden? Ben je op zoek naar een uitdaging naast je studie? Wil je werken aan je onderzoeksvaardigheden en/of bestuurservaring opdoen? Dan is een parttime bestuursjaar bij Stichting OER iets voor jou!

Wie zijn wij?

Stichting Onderwijs Evaluatie Rapport (OER) is een onafhankelijke stichting die elk jaar onderzoek doet naar de kwaliteit van het onderwijs van de Universiteit Utrecht. Er zullen per bestuursjaar een of twee rapporten worden geschreven: dit is afhankelijk van de grootte van het onderzoek. Het onderzoeksonderwerp zal telkens worden vastgesteld in samenspraak met verschillende partijen van de UU.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken betrokken en enthousiaste studenten die het leuk vinden om in het bestuursjaar 2014-2015 onderzoek te doen naar de kwaliteit van het onderwijs van de UU. Het zijn parttime bestuursfuncties, maar de tijd die je eraan zal besteden zal variëren per periode en per functie van 4 tot 9 uur per week.

Voorzitter

Als voorzitter ben je het gezicht van de stichting en onderhoud je al het externe contact. Bovendien leid je de vergaderingen en stel je voor elke vergadering een agenda op. Daarnaast houdt de voorzitter zich bezig met het regelen van praktische zaken, de jaarplanning, de nieuwsbrief enzovoorts. Verder zal je intern bezig zijn met het ondersteunen van de onderzoeken. Deze functie vereist goede communicatieve en sociale vaardigheden. Je moet goed kunnen plannen en delegeren.

Secretaris-penningmeester

Als secretaris-penningmeester ben je aan de ene kant bezig met het financiële aspect rond de stichting: de begroting en het financiële verslag opmaken en transacties beheren en uitvoeren. Aan de andere kant ben je bezig met verschillende organisatorische werkzaamheden, zoals het verwerken van post, het uitbrengen van de nieuwsbrief, het beheren van de website en notuleren bij de vergaderingen. Bovendien zullen je werkzaamheden in het teken staan van het ondersteunen van de onderzoeken. Voor deze functie zijn goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden vereist.

Onderzoekscoördinator I & II

Als onderzoekscoördinator ben je verantwoordelijk voor de onderzoeken die Stichting OER uitvoert. Dit houdt in dat je samen bezig bent met de opzet en de uitvoering van een onderzoek en uiteindelijk samen de resultaten analyseert. Hier komen aanbevelingen uit voort die bruikbaar moeten zijn voor de UU. De overige bestuursleden zullen een ondersteunende rol aannemen. Voor deze functie is affiniteit met onderzoek vereist. Daarnaast moet je goed kunnen samenwerken, goed met feedback om kunnen gaan en initiatief kunnen nemen. Een achtergrond uit de sociale wetenschappen is gewenst, maar niet vereist.

Enthousiast geworden?

Deel je enthousiasme met ons via een motivatiebrief en voeg je CV toe in de bijlage. Solliciteren kan tot en met 4 april, bij voorkeur via email: info@stichting-oer.nl. Schriftelijk reageren kan eventueel ook naar onderstaand adres:

Stichting Onderwijs Evaluatie Rapport t.a.v. Laura de Smidt

Achter Sint Pieter 25, kamer W206

3512 HR Utrecht

Voor verdere vragen kun je mailen naar info@stichting-oer.nl, oerutrecht@gmail.com of onze website bezoeken www.stichting-oer.nl.