De Utrechtse Studenten Cantorij toont heel trots haar band met de stad Utrecht. In haar programma Nl.nl laat zij zich in met moderne klassieke muziek van Utrechtse bodem. Deze muziek maakt deel uit van de nieuwste Nederlandse composities voor kamerkoren, waaronder vier wereldpremières.

Gerenommeerde componisten als Robert Nasveld en Toek Numan schreven speciaal voor de Utrechtse Studenten Cantorij een nieuwe compositie die in dit programma ten gehore zal worden gebracht. Van de bekende componisten Ad Wammes en Gerard Beljon worden tevens enkele nieuwe werken uitgevoerd.

Daarnaast staan er composities op het programma van aankomend talent: een nieuw werk van een tweetal studenten van de HKU genaamd Dianne Verdonk en Stan Verberkt en een nieuwe compositie van de jonge componist Rogier Brand. Tot slot op het programma de voor de Utrechtse Studenten Cantorij in 1989 gecomponeerde vermaarde Herbstlieder van Carlos Micháns. Dit alles in aanloop naar het gouden jubileum in 2014: dan bestaat de US Cantorij 50 jaar!

Concertdata NL.nl   Utrechtse Studenten Cantorij o.l.v. Fokko Oldenhuis m.m.v. Renée Bekkers en Otine van Erp - accordeon, Wendy Rijken - harp, Glenn Liebaut - slagwerk

Zaterdag 20 april, om 20:15 uur in het Nicolaïkerk te Utrecht (Festival Nieuwe Muziek)

Zondag 21 april, om 15:00 uur in de Waalse kerk te Amsterdam

Zaterdag 27 april, om 20:15 uur in de Thomaskerk te Zeist

De online voorverkoop start eind februari 2013 via onze website www.uscantorij.nl. Voor die tijd kunt u mailen voor reserveringen met secretariscantorij@gmail.com.

Voor meer informatie over dit persbericht mail naar de PR-commissairis Tahné van Wonderen: prcantorij@gmail.com