Een levensbesluit zoals abortus kan heel ingrijpend zijn. Ook al heb je het besluit weloverwogen genomen, dan nog kan het gebeuren dat je er last van krijgt. Schuldgevoel, buikpijn, slaapproblemen….signalen van je lichaam omdat jeprobeert iets weg te stoppen. Deelname aan de gespreksgroep Na een abortus helpt je om datgene wat je almaar wegstopt in de ogen te kijken. Om je gevoelens te verwerken. Natuurlijk: het verdriet over je abortus blijft. Dat hoort bij je leven. Maar als je de abortus hebt verwerkt, hoef je niet meer bang te zijn dat je iets voelt wat er niet mag zijn.

Vijf bijeenkomsten
De gespreksgroep Na een abortus komt vijf keer bij elkaar. Onder leiding van een maatschappelijk werker ga je met andere vrouwen in gesprek over thema’s als schuldgevoel, schaamte en afscheid. De bijeenkomsten vinden plaats op woensdag 22 oktober, 5 en 19 november, 3 en 17 december 2014  van 15.00—17.00 uur bij Fiom Utrecht, Kromme Nieuwegracht 50 in Utrecht.

Aanmelden
Je kunt deelnemen als je in een van de volgende gemeenten woont: Utrecht, Utrechtse Heuvelrug, Zeist, Eemnes, Nieuwegein, De Bilt, Woerden en Stichtse Vecht. Bel of mail naar Marjan Kesteloo, maatschappelijk werker Fiom Utrecht, 06 - 10 78 75 46, m.kesteloo@u-centraal.nl.  Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Over Fiom Utrecht
Fiom Utrecht biedt individuele en groepshulpverlening rondom zwangerschap, adoptie(nazorg) en seksueel geweld.  Meer informatie: www.fiomutrecht.nl