De U-raad is het centrale medezeggenschapsorgaan van de Universiteit en komt op voor de belangen van studenten en medewerkers. De raad spreekt met het college over onder andere het onderwijs- en onderzoeksbeleid en heeft zowel advies als instemmingsrecht. Ook deze keer hebben de kandidaten zich verenigd binnen drie studentenlijsten en één personeelslijst. Hieronder volgen per geleding en per lijst de kandidaten die zich beschikbaar hebben gesteld voor de volgende raadsperiode: Studentengeleding A. Lijst VUUR 1. P.J.J. Graas, Geesteswetenschappen 2. I. Hommema, Sociale Wetenschappen 3. I.J. Bakker, REBO 4. K.J.R. Bisseswar, University College Utrecht 5. S. Menke, Bètawetenschappen 6. A. van Noord, Geesteswetenschappen 7. S.C.A. Hermans, Geesteswetenschappen B. Partij voor de Utrechtse Student 1. T.A. Timisela, REBO 2. J.L. Overwijk, Geesteswetenschappen 3. S. Haringa, REBO C. Lijst Helder 1. L.V.R. van Doremalen, Bètawetenschappen 2. W.E. de Leeuw, REBO / Geesteswetenschappen Bij de studentengeleding is sprake van evenveel kandidaten als zetels, alle kandidaten zijn daarom direct verkozen verklaard. Personeelsgeleding: tussentijdse kandidaatstelling vanwege 2 vacatures A. VLAM (Verenigde Lijst Actieve Medezeggenschappers) Wetenschappelijk personeel bèta/medisch: 1. G. Folkers, Bètawetenschappen Bij de personeelsgeleding is sprake van één kandidaat en twee vacante zetels. Deze kandidaat is direct verkozen verklaard waarna nu nog één zetel vacant blijft. Er volgen voor de U-raad dit jaar dus geen verkiezingen. Informatie Voor nadere informatie over de kandidaatstelling kun je contact opnemen met de secretaris van het Centraal Stembureau, Anne Marie Partridge, Bestuursgebouw, Heidelberglaan 8, kamer 519, tel. 253 4355, a.m.partridge@uu.nl.