Vandaag is de week van de medezeggenschap begonnen. In deze week zal er aandacht zijn voor de medezeggenschap op alle faculteiten. Daarvoor worden er verschillende activiteiten georganiseerd door de faculteitsraden en OC’s. Hierbij een kort verslag van wat er deze dag allemaal gebeurd is.

Als je vandaag naar de UBB ben geweest dan heb je daar de stand van de Faculteitsraad (FR) van Geesteswetenschappen (GW) gezien. Hier heeft de FR meer inzicht gegeven in hun werkzaamheden en uitgelegd waar ze zoal mee bezig zijn. Zo hadden ze bijvoorbeeld bij hun standje een paar documenten liggen die ze gebruiken voor hun raadswerk. Ook konden mensen aangeven of ze interesse hebben om komend jaar ook wat met medezeggenschap te doen.

Ook was er ook nog de foto op de taart van de FR van REBO (rechten, economie en bestuurs- en organisatiewetenschap). De FR van REBO heeft vandaag namelijk taart uitgedeeld met, zoals je kunt zien een foto er op van hun zelf. De taart was erg in trek en was dan ook snel weg. Maar de studenten die de taart aannamen kregen daarbij ook nog een duidelijke uitleg hoe ze de medezeggenschap op de USBO kunnen bereiken.

Ook op de andere faculteiten zijn activiteiten. De Inspraak van FSW staat ook deze week in de universitaire gebouwen met een stellingenboom om met studenten in gesprek te gaan. Bij de andere faculteiten worden studieverenigingen bezocht en studenten op andere manieren benaderd.

Zoals je ziet zijn medezeggenschappers druk bezig deze week en proberen ze je te bereiken en kenbaar te maken wie ze zijn. Mocht je meer willen weten zoek ons dan op we zijn tot en met donderdag nog te vinden op de faculteiten. En daarna kun je ons altijd nog bereiken op facebook of de mail. We hopen jullie deze week nog tegen te komen.