Ieder jaar verlaat 1 op de 5 kinderen in Nederland de basisschool met een taalachterstand.

De VoorleesExpress is een project waarbij we dit cijfer proberen terug te dringen door kinderen met een taalachterstand 20 weken lang, eenmaal per week thuis voor te lezen. Dit stimuleert de taalontwikkeling van de kinderen en verbindt mensen met verschillende achtergronden met elkaar. De VoorleesExpress is begonnen in Utrecht maar is inmiddels uitgegroeid tot een landelijk project dat actief is in meer dan 20 steden in Nederland. Wil je meedoen? Meld je dan aan als voorlezer of coördinator!

Coördineren
Als coördinator begeleid je vijf voorlezers en hun gezinnen. Samen met hen kijk je hoe het voorlezen een plek kan krijgen in hun thuissituatie. Je organiseertdrie bijeenkomsten met jouw voorlezers en bezoekt elk gezin drie keer. Voordat je als coördinator de aan de slag gaat word je getraind door de projectleiding van VoorleesExpress Utrecht.

Voorlezen
Als voorlezer lees je wekelijks voor bij een gezin waar kinderen opgroeien met een taalachterstand. Vanaf de start lees je twintig weken lang bij een gezin thuis voor, op een vaste avond en tijd. Je laat kinderen en ouders zien hoe leuk boeken, interactief voorlezen en verhalen zijn.

De VoorleesExpress organiseert een informatie avond op

dinsdag 19 november 2013 van 19.30-21:30

Locatie: Vrijwilligerscentrale, Janskerkhof 1, Utrecht

Op deze avond vertellen we je alles over de VoorleesExpress

Kom je ook? Meld je aan via : utrecht@voorleesexpress.nl

Voor meer informatie kijk op www.voorleesexpress.nl/utrecht of bel 030-2623336. Graag tot ziens bij de VoorleesExpress!