Als tweede van de vroegere zogenaamde ‘Helder Boys’ is het aan mij om jullie op de hoogte te houden van wat we zoal doen in de Uraad. Ditmaal iets verder weg van ons reguliere werk: een pilot om de NSE beter ingevuld te laten worden door diergeneeskundestudenten.

Door Jasper Klaassen

De NSE-meter: het idee was simpel. Na een overleg met onderwijsdirecteur Wim Kremer van Diergeneeskunde, lag het plan op tafel om iets ludieks met de NSE te doen. Een soort scorebord om het invulpercentage bij te houden. Om, als contactpersoon van deze faculteit, de organisatie wat beter te leren kennen van binnen, heb ik me aangemeld om in samenwerking met een kwaliteitszorgmedewerkster en een communicatie- en marketingmedewerker dit ‘kleine project’ uit te voeren.

Tegenslag na tegenslag volgde. Leveringen mislukten, onderdelen waren niet op voorraad, zodat je ineens nog even langs Amsterdam moest. Zo was ik ineens 7 uur onderweg op mijn vrije zaterdag, en reed ik bijna 250 kilometer door Nederland heen en weer. En aan het einde van de rit bleken de buisdoppen (tegen de gegeven informatie in) ook nog eens te lekken!

Al met al hangen ze nu te pronken in het Androclus en in de klinieken van Gezelschapsdieren en Paarden. Dit jaar koste het proces zo’n twintig uur, volgend jaar – met een iets betere planning – kan het in twee uur. Dan bieden we dit plan aan over de hele Universiteit Utrecht. Zo hopen we de NSE op een leuke manier onder de aandacht te brengen van alle studenten!

De Nationale Studenten Enquete is de belangrijkste enquete die je in een jaar voor je krijgt. Heb jij hem al ingevuld? Dit is namelijk hét moment dat jij feedback kunt geven op jouw onderwijs, maar ook je stad, en het leven in Utrecht! We zien achter de schermen dat er echt iets met die feedback gebeurt, en dat faculteiten dit serieus nemen en verbeteringen doorvoeren.

Deze blog verscheen eerder op www.verenigingvuur.nl, waar de Uraders voor Helder/VUUR (Rhea, Wouter, Florine, Rik, Daniël, Auke, Matthijs en Jasper) schrijven over het wel en wee binnen de Universiteitsraad, onder de term ‘Dagboek van een Urader’.