Win het boek: Quo Vadis Alma Mater

Hoogleraren, medewerkers, promovendi, studenten en ‘overig’ personeel. Waaruit bestond en bestaat hun werk, onder welke omstandigheden moesten en moeten zij dit verrichten? Hoe moeilijk, dan wel aangenaam was en is hun werkzame leven? En wat valt er te denken van de universiteit van nu? Een excellente instelling voor onderwijs en onderzoek, of toch ook een enigszins verziekte ‘legboerderij’? En al lang niet meer de intellectvriendelijke ‘scharrelplaats’ van midden vorige eeuw.

De auteur van het boekje, de heer Jan M.G. Kleinpenning, is een Nederlandse sociaalgeograaf en emeritus hoogleraar Sociale geografie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij studeerde in de jaren 50 aan de Universiteit Utrecht (toen nog Rijksuniversiteit Utrecht).

Winnen
Zijn boekje is voor iedereen die interesse heeft in het vroegere en hedendaagse universitaire leven. DUB mag drie exemplaren weggeven! Om kans te maken op een exemplaar stuur je voor 5 december je naam en telefoonnummer naar dubprijsvraag@uu.nl. Winnaars ontvangen persoonlijk bericht.

Tags: winactie