Win kaarten voor ‘De Maatschap’ op het Nederlands Film Festival

DUB geeft 2x2 kaarten weg voor de publiekspremière van ‘De Maatschap’ op het Nederlands Film Festival. Deze dramaserie gaat over de fictieve figuur Matthias Meyer, ‘godfather van de Nederlandse strafrechtadvocatuur’ en is een mengeling van feiten en fictie.

Van 21 tot en met 30 september vindt de 36e editie van het Nederlands Film Festival (NFF) plaats. Tien dagen lang is Utrecht weer de filmhoofdstad van Nederland. Premières bijwonen is tijdens het festival niet alleen iets voor sterren en filmmakers, maar ook voor een breed publiek. De nieuwste Nederlands films kunnen in het bijzijn van cast & crew tijdens de vele publiekspremières bekeken worden. Speelfilms, documentaires, animaties en korte films, maar ook televisiedrama’s, games, interactieve projecten én evenementen voor jong en oud zijn onderdeel van het NFF.

De Maatschap
Een van de publiekspremières is die van De Maatschap en gaat over de 78-jaar oude fictieve persoon Matthias Meyer, godfather van de Nederlandse strafrechtadvocatuur, die zijn zonen bij elkaar roept. De oude Meyer krijgt een beroerte en heeft geen kans meer zijn zoons te vertellen wat hij op zijn hart had. Moeder Mieke en de jongens scharen zich rond het ziekbed van de patriarch. De Maatschap geeft een beeld van de geschiedenis van een advocatendynastie in het snel veranderende naoorlogse Nederland.
De link met de familie Moszkowicz lijkt snel gelegd. Hoe een vader uit het niets een imperium schept dat zijn weerga niet kent, en hoe zijn zoons deze Maatschap, zijn levenswerk, te gronde richten. De serie is een gedramatiseerde interpretatie van zorgvuldig uit verschillende bronnen gewonnen informatie.

Kaartjes winnen
DUB mag 2x2 kaartjes weggeven voor de publiekspremière van De Maatschap op maandag 26 september, 15:00 – 18:35 (dit zijn de 4 afleveringen achter elkaar) in Pathé Rembrandt. Stuur uiterlijk 19 september een mail met je naam en telefoonnummer naar DUBprijsvraag@uu.nl.