Het wordt druk tijdens de komkommertijd

Op de redactie van DUB zijn we het collegejaar aan het afronden. Vrijdag publiceerde DUB het laatste hoofdartikel De Veelbelovende vijftien van DUB, een eigen project waarbij DUB keek welke UU’ers onder de 25 jaar ons de laatste jaren zijn opgevallen en van wie wij denken in de toekomst nog veel te zullen horen. Het is een project dat bedacht is door onze redacteur Xander Bronkhorst en waarbij fotograaf Ivar Pel prachtige foto’s heeft gemaakt. Vandaag verschijnt de laatste nieuwsbrief.

DUB gaat niet de hele zomer door. Enerzijds omdat studenten en veel medewerkers vakantie vieren en onze site daardoor minder wordt bezocht. Anderzijds omdat de zomer een rustige tijd is. Er zijn geen colleges meer, het vergadercircuit ligt stil en zelfs de politiek houdt zich in de regel rustig in de zomer.

Toch constateren we dat er op de UU nog een aantal losse eindjes zijn. Een belangrijke openstaande kwestie is de vraag wie de nieuwe collegevoorzitter wordt. In april waren er al gesprekken, maar nog altijd is niet duidelijk wie Marjan Oudeman gaat opvolgen.

In de wandelgangen is al een tijdje duidelijk dat er een beoogd kandidaat is, maar dat er nog geen definitief  ja-woord is. Gaat dit snel komen? En hoe langer dit duurt, hoe groter de kans dat de kandidaat afhaakt. En wat gaat er dan gebeuren? Komt er een nieuwe procedure of waren er in april meer geschikte kandidaten?

Verder is de UU al tijden bezig met een masterplan hoe de campus in De Uithof eruit moet komen te zien. Welke nieuwe gebouwen komen er? Welke maatregelen worden genomen om het gebied levendiger te maken? Zoals het er nu uitziet zullen die plannen pas de komende week openbaar gemaakt worden.

Ook binnen de faculteit is nog niet alle rust daar. Bij Geowetenschappen gaan de studenten deze week met het bestuur in gesprek over de toegankelijkheid van het nieuwe medewerkersgebouw.

Bij Rebo wordt nog een discussie gevoerd over de nieuwe status en opzet van het Law College.

Sociale Wetenschappen is zoekende naar een opvolger van decaan Werner Raub. Bovendien gaan binnen deze faculteit de verhalen rond dat er deze zomer naar bezuinigingen gezocht moet worden omdat er voor 2018 minder geld  beschikbaar is.

Datzelfde geldt ook voor Geesteswetenschappen, die op de valreep alvast besloot te korten op het faculteitsmagazine Geestdrift.

Het is een kleine greep van de thema’s die deze zomer spelen. DUB is op vakantie, maar we zullen met een schuin oog de actualiteit in de gaten houden en als dat nodig is belangrijke berichten blijven publiceren.  Dus houd onze site, ons Twitteraccount @Dubnieuws en onze Facebookpagina in de gaten.