'Überranzige' IBB 59 krijgt schoonmaakbeurt

Het studentenhuis IBB 59 staat inmiddels bekend als het meest ranzige huis van de wedstrijd Studentenhuis van het Jaar. Terecht of onterecht? Als een geluk bij een ongeluk, heeft het huis wel al een schoonmaakbeurt van de SSH in de wacht gesleept.

Het Utrechtse studentenhuis IBB 59 staat in de finale van Studentenhuis van het Jaar. De jury van de verkiezing omschrijft het huis  tijdens de inspectie als überranzig. Een kwestie van slechte timing, of een alledaags tafereel in huize 59?! Volgens de bewoners was er sprake van de eerste optie; de jury kwam inspecteren na een huisfeest. Als je zestig studenten over de vloer krijgt, ziet de eenheid er de volgende dag niet spic-and-span uit.

Dat dit nieuws over de IBB 59 als hot news wordt opgepikt, kan er mede voor hebben gezorgd dat ze momenteel op nummer één staan. De SSH heeft het huis zelfs al een schoonmaakpakket cadeau gedaan. Zodat ze fris de finale in kunnen van Studentenhuis van het Jaar. In drie uur tijd wordt het studentenhuis van onder tot boven geboend.

Linsey Knibbeler, IBB 59-bewoner is blij met het aanbod. “Mooi dat ons huis wordt opgeruimd. Maar überranzig zou ik ons huis niet noemen, dat is erg overdreven. Laatst hebben wij met het hele huis gebarbecued en de zooi blijft dan een paar dagen staan. Uiteindelijk ruimen we de zooi wel op!”

Voor IBB 59 breken spannende tijden aan. Eerst de schoonmaakactie en dan volgende week, op donderdag, 5 juni wordt de winnaar van Studentenhuis van het Jaar bekend gemaakt. Je kan nog altijd stemmen  voor IBB 59 als winnaar!